Wij zijn de
scherpslijpers
van kwaliteit

Simpel makers

Bekijk onze Applicatie experts / Integratie specialisten / Voetbal kenners / Sit-down comedians / Fijnproevers / Film fanaten / Globe trotters / Zen specialisten… en lees hoe zij persoonlijk het complexe simpel maken.

  • Edwin Bergamin

    “Adviseren bij vraagstukken op het snijvlak van Business & IT is veelal complex. Door het doel van de klant voor ogen te houden en de juiste expertise in te zetten, houd ik het simpel. Zo draagt Mendix “Go make IT” snel en eenvoudig bij aan de digitale ambities van onze relaties.”

  • Gabe Vader

    “De uitdaging is om een zo simpel mogelijke oplossing voor een complex probleem te vinden. Dat doe je bij programmeren eigenlijk altijd door het eerst te bespreken, schema’s te maken en er eventueel een nacht over te slapen en het in stukjes te hakken (submicroflows).”

  • Bas van der Horst

    “Bij complexe zaken is mijn eerste stap altijd om het échte doel te begrijpen. Wat wil je bereiken en waarom? Wanneer je dat weet wordt het eenvoudiger om prioriteiten te stellen en daar vervolgens de juiste oplossing bij te bedenken.”

  • Dennis Homberg

    “Als ik een complex probleem wil kunnen verklaren maak ik gebruik van reverse engineering. Door de juiste vragen te stellen en alle mogelijke routes van een eindgebruiker in omgekeerde richting te bewandelen kan ik vaak direct een oorzaak aanwijzen.”

  • Minke van Dooremalen

    “Marketing an sich is uitgebreid en kent vele specialisaties. Wat mij helpt zijn alle taken opdelen in stukjes. Als je daarna alles als een puzzel weer samenvoegt heb je dit veelomvattend strategisch vakgebied in kaart en kun je bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen!”

  • Axel Trip

    “Om het complexe simpel te maken start ik met een versimpelde versie van de complexe werkelijkheid. Zodra deze versimpelde versie door iedereen begrepen wordt, voeg ik waar nodig in stappen de complexiteit weer toe om het voor alle partijen behapbaar te houden.”

  • Hans Roks

    “Als ik iets complex simpel wil maken, teken ik het uit. Met een praatplaat onder je arm maak je elk gesprek direct een stuk praktischer. Daarnaast sta ik graag voor een whiteboard, waarbij ik gedachten vorm probeer te geven op een visueel aantrekkelijke manier.”

  • Jarno Koopman

    “Bij het oplossen van een complex softwareprobleem zoek ik altijd naar alle manieren om uit te komen op de plek van het probleem. Door mij hierop te richten beperk ik het gebied waar ik moet zoeken en maak ik het voor mijzelf eenvoudiger om het probleem op te lossen.”

  • Jason Teunissen

    “Can we increase usability by reducing noise?”

  • Joel van de Graaf

    “IT landschappen worden groter en complexer door de groei van het aantal systemen. Door business processen en applicatie services & functies aan elkaar te relateren creëer ik overzicht van structuur, samenhang en hergebruik voor nu en de toekomst.”

  • Joey Baten

    “Complexiteit ontstaat omdat applicatie landschappen steeds groter worden door continue doorontwikkeling. Door kleinere verdelingen te maken, o.b.v. functionaliteiten en bedrijfsprocessen zorg ik ervoor dat de complexiteit eenvoudiger te begrijpen is.”

  • John Cornegge

    “Een hoop vraagstukken zijn onderdeel van een hoger gelegen proces waarbij de Business een bepaald resultaat verwacht. Het helpt mij om dit proces in grote lijnen uit te tekenen waardoor het in één opslag duidelijk is hoe elk onderdeel van invloed is op de keten.”

  • Joost Ahrens

    “Naarmate een systeem uit meer onderdelen bestaat neemt de kans toe dat er iets fout gaat. Ik vermijd complexiteit door afhankelijkheden en overbodige handelingen te elimineren. Uiteindelijk blijft dan het simpele over.”

  • Karim Harmak

    “Binnen de integratie landschap is het bouwen van complexe processen heel simpel. De uitdaging ligt meer in het bouwen van eenvoudige processen waar uiteindelijk een complex vraagstuk wordt opgelost.”

  • Martin de Heer

    “Als ik iets complex vind werkt het vaak niet om geforceerd te proberen het te doorgronden. In plaats daarvan laat ik het even liggen om het op een later moment weer op te pakken. Terwijl ik er niet actief mee bezig ben, creëer ik onbewust nieuwe inzichten.”

  • Michella Fijneman

    “In mijn functie heb ik te maken met diverse taken. Het overzicht bewaar ik door het geheel op te delen, als een grote pizza, opgedeeld in slices met telkens een andere topping. Los eenvoudig maar als geheel een afwisselende pizza!”

  • Patrick Verhoeven

    “Metaforen zijn uiterst effectief om een ander licht te werpen op een bepaald probleem. Ze stellen ons in staat om tijdelijk afstand te nemen van onze normale denkwijze, en het groter geheel te doorzien. Op deze manier zorg ik er steeds weer voor dat business en IT elkaar ECHT begrijpen.”

  • Paul Schreur

    “Wat ik heb geleerd als organisch chemicus pas ik ook toe in mijn dagelijkse leven als developer: ‘Na ontleding van de complexiteit van een vraagstuk zal de synthese van de fragmenten leiden tot een simpele oplossing.”

  • Pim van der Noll

    “Domeinen van applicaties, systeemlandschappen en processen kun je soms moeilijk begrijpen. M.b.v. (door)vragen aan de experts van die domeinen begrijp ik hoe zaken samenhangen. De losse onderdelen zijn vervolgens opzichzelfstaand en simpel.”

  • Ronald Beer

    “Complexiteit ontstaat vaak door gebrek aan kennis, als je je verdiept blijkt het vaak simpeler te kunnen. Als ik tegen iets aan loop wat ik als complex ervaar stel ik veel vragen en probeer ik het ook altijd vanuit een andere invalshoek te bekijken, hierdoor vergroot ik mijn kennis.”

  • Remco Tuerlings

    “Versimpelen van complexe wensen van de klant begint voor mij altijd bij het opstellen van duidelijke User Journeys. Door deze paden uit te werken stellen we de kern doelen & bijzaken vast en kunnen we elementen die ruis veroorzaken aanpakken.“

  • Sjaak Overgaauw

    “Veel IT-landschappen systemen zijn onnodig complex door gebruik van verouderde technologieën. Ik hou mij dagelijks bezig met het ontwerpen van oplossingen waar de business wel blij van wordt en waarbij IT het verschil kan maken. Het levert je flexibiliteit, een beter functionerend bedrijf en groeimogelijkheden op voor het bedrijf.”

  • Sven Ernest

    “Complexe uitdagingen vragen om simpele processen! Ik maak complexiteit simpel door allereerst een resultaat te definiëren en daarbij kaders te bepalen. Juist door het resultaat voor mijzelf zichtbaar te maken, wordt de reis er naar toe duidelijk en eenvoudiger”