Wij zijn de
scherpslijpers
van kwaliteit

Neem contact op

Simpel makers

Bekijk onze Applicatie experts / Integratie specialisten / Voetbalkenners / Sit-down comedians / Fijnproevers / Filmfanaten / Globetrotters / Zen specialisten… en lees hoe zij persoonlijk het complexe simpel maken.

  • Abdirizak Duale

    “Mijn missie als UX designer is niet per se om de complexiteit van een proces te verminderen, maar om het gevoel te verminderen dat iets ingewikkeld is. Deze twee doelen kunnen elkaar overlappen, maar ze zijn niet hetzelfde.”

  • Axel Trip

    “Om het complexe simpel te maken start ik met een versimpelde versie van de complexe werkelijkheid. Zodra deze versimpelde versie door iedereen begrepen wordt, voeg ik waar nodig in stappen de complexiteit weer toe om het voor alle partijen behapbaar te houden.”

  • Bas van der Horst

    “Bij complexe zaken is mijn eerste stap altijd om het échte doel te begrijpen. Wat wil je bereiken en waarom? Wanneer je dat weet wordt het eenvoudiger om prioriteiten te stellen en daar vervolgens de juiste oplossing bij te bedenken.”

  • Bryan Koevoets

    “De stap om te innoveren in een IT landschap kan groot zijn. Om het complexe simpel en begrijpelijk te houden is een goede communicatie de sleutel. Door eerst goed door te vragen wordt het complexe een stuk simpeler en kun je sneller een passende oplossing vinden, waarvan de klant jarenlang plezier heeft.”

  • Daniël Jansen

    “Dankzij Mendix kan ik i.p.v. complex programmeren eenvoudig visueel modelleren. Door flows op te delen in subflows kan ik met maar enkele simpele stappen iets complex bouwen.”

  • Dennis Homberg

    “Als ik een complex probleem wil kunnen verklaren maak ik gebruik van reverse engineering. Door de juiste vragen te stellen en alle mogelijke routes van een eindgebruiker in omgekeerde richting te bewandelen kan ik vaak direct een oorzaak aanwijzen.”

  • Erik van der Biezen

    “Communicatie, de sleutel tot een succesvol project! Als Projectmanager sta ik continue in contact met projectleden. Belanghebbenden informeren over projectvoortgang en mogelijke risico’s vroegtijdig signaleren en mitigeren zijn hierbij essentieel. Mijn missie? Een eindproduct opgeleverd binnen afgesproken servicekaders dat bovendien de verwachting van de opdrachtgever overtreft.”

  • Frederique van der Kooij

    “Het complexe simpel maken begint voor mij met het stellen van vragen. Goed luisteren naar de antwoorden en doorvragen geeft mij inzicht in wat er aan de hand is. Door op te schrijven wat ik weet over de situatie creëer ik overzicht en begrijp ik wat de essentie van het verhaal is.”

  • Gabe Vader

    “De uitdaging is om een zo simpel mogelijke oplossing voor een complex probleem te vinden. Dat doe je bij programmeren eigenlijk altijd door het eerst te bespreken, schema’s te maken en er eventueel een nacht over te slapen en het in stukjes te hakken (submicroflows).”

  • Gert Bronkhorst

    “Wanneer ik een complex probleem voor mijn kiezen krijg ga ik met de opdrachtgever in gesprek. Door gerichte vragen te stellen deel ik het probleem op in deelgebieden, oftewel hapklare brokken. Door elk deelgebied apart op te lossen, zonder de context als geheel uit het oog te verliezen ontstaat een oplossing die iedereen begrijpt.”

  • Hans Roks

    “Als ik iets complex simpel wil maken, teken ik het uit. Met een praatplaat onder je arm maak je elk gesprek direct een stuk praktischer. Daarnaast sta ik graag voor een whiteboard, waarbij ik gedachten vorm probeer te geven op een visueel aantrekkelijke manier.”

  • Joel van de Graaf

    “IT landschappen worden groter en complexer door de groei van het aantal systemen. Door business processen en applicatie services & functies aan elkaar te relateren creëer ik overzicht van structuur, samenhang en hergebruik voor nu en de toekomst.”

  • John Cornegge

    “Een hoop vraagstukken zijn onderdeel van een hoger gelegen proces waarbij de Business een bepaald resultaat verwacht. Het helpt mij om dit proces in grote lijnen uit te tekenen waardoor het in één opslag duidelijk is hoe elk onderdeel van invloed is op de keten.”

  • Jurgen Klaassen

    “Het leven is zoveel gemakkelijker als je low code gebruikt. Daarom ontwikkel ik graag op het Mendix-platform.”

  • Karin Mudde

    ‘Sales cycles in de Mendix en Boomi wereld zijn complex. Voor mij als Sales Manager is het van belang om drie stappen vooruit te denken. Door een goede strategie uit te stippelen, kan ik onze klanten en prospects het beste van dienst zijn. Net schaken eigenlijk.’

  • Martijn Booij

    “Met Mendix wordt programmeren simpel, maar het blijft de uitdaging om simpel te programmeren. Ik probeer complexe vraagstukken op te delen in steeds kleinere en steeds minder complexe deeltjes. Ik begin met het bouwen zonder de ruis van onduidelijkheden of toeters en bellen. Op basis van een simpel doch effectief tastbaar resultaat kan verder gebouwd worden!”

  • Michella Fijneman

    “In mijn functie heb ik te maken met diverse taken. Het overzicht bewaar ik door het geheel op te delen, als een grote pizza, opgedeeld in slices met telkens een andere topping. Los eenvoudig maar als geheel een afwisselende pizza!”

  • Minke van Dooremalen

    “Marketing an sich is uitgebreid en kent vele specialisaties. Wat mij helpt zijn alle taken opdelen in stukjes. Als je daarna alles als een puzzel weer samenvoegt heb je dit veelomvattend strategisch vakgebied in kaart en kun je bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen!”

  • Nienke Vonk

    “Ik weet als geen ander wat de kracht is van een goede eerste indruk. Ik heb dan ook een onwijze drive en ga telkens opnieuw vol enthousiasme de uitdaging aan om het complexe voor jou simpel te maken.”

  • Paul Schreur

    “Wat ik heb geleerd als organisch chemicus pas ik ook toe in mijn dagelijkse leven als developer: ‘Na ontleding van de complexiteit van een vraagstuk zal de synthese van de fragmenten leiden tot een simpele oplossing.”

  • Pieter Verheul

    “Als je iets aantreft wat op het eerste gezicht ingewikkeld en onbegrijpelijk lijkt, kan het helpen om het onder te verdelen in kleinere stukken. Breng lijn en structuur erin aan en volg het ritme. Zo kan iets ingewikkelds en complex bij nadere bestudering een waar kunstwerk zijn.”

  • Pim van der Noll

    “Domeinen van applicaties, systeemlandschappen en processen kun je soms moeilijk begrijpen. M.b.v. (door)vragen aan de experts van die domeinen begrijp ik hoe zaken samenhangen. De losse onderdelen zijn vervolgens opzichzelfstaand en simpel.”

  • Remco Tuerlings

    “Versimpelen van complexe wensen van de klant begint voor mij altijd bij het opstellen van duidelijke User Journeys. Door deze paden uit te werken stellen we de kern doelen & bijzaken vast en kunnen we elementen die ruis veroorzaken aanpakken.“

  • Rob Stricker

    “Om het complexe simpel te maken probeer ik eerst in kaart te brengen welke processen er zijn en hoe dit op een efficiënte manier geautomatiseerd kan worden, met gebruik van bestaande technieken zodat het wiel niet opnieuw uit gevonden hoeft te worden.”

  • Ronald Beer

    “Complexiteit ontstaat vaak door gebrek aan kennis, als je je verdiept blijkt het vaak simpeler te kunnen. Als ik tegen iets aan loop wat ik als complex ervaar stel ik veel vragen en probeer ik het ook altijd vanuit een andere invalshoek te bekijken, hierdoor vergroot ik mijn kennis.”

  • Sjaak Overgaauw

    “Veel IT-landschappen systemen zijn onnodig complex door gebruik van verouderde technologieën. Ik hou mij dagelijks bezig met het ontwerpen van oplossingen waar de business wel blij van wordt en waarbij IT het verschil kan maken. Het levert je flexibiliteit, een beter functionerend bedrijf en groeimogelijkheden op voor het bedrijf.”

  • Sjors Schultz

    “Vaak is iets complex geworden, wat het bij aanvang niet was. Ik help door processen snel te doorgronden en nieuwe invalshoeken te bieden. Zo worden overbodige zaken aan het licht gebracht, ontstaat weer overzicht en visie en kunnen we het samen maken tot wat het ooit was. Simpel.”

  • Sven Ernest

    “Complexe uitdagingen vragen om simpele processen! Ik maak complexiteit simpel door allereerst een resultaat te definiëren en daarbij kaders te bepalen. Juist door het resultaat voor mijzelf zichtbaar te maken, wordt de reis er naar toe duidelijk en eenvoudiger”