Ons doel?
Het complexe
simpel maken

3 september 2019

Volledige rebranding voor Appronto

Minke van Dooremalen
Marketing Manager

Mendix partner voor innovatieve bedrijfsapplicaties én Dell Boomi specialist op het gebied van software integraties, Appronto, heeft een nieuwe merk hiërarchie en visuele identiteit gelanceerd. De nieuwe branding is vandaag bekend gemaakt en is ontstaan uit de wens om verder te groeien in de huidige markt en bekend te staan met een uitgebreidere merkportfolio.

In 2017 werd het portfolio uitgebreid met de komst van Cloud Connectors. Naast het bouwen van business applicaties met Mendix (Appronto) konden onze klanten vanaf dat moment ook gebruik maken van de specialistische kennis omtrent Dell Boomi en software integraties. Destijds werd daarom de holding AppVenture Group opgericht waaronder beide entiteiten vielen. Volgens Bas van der Horst, Managing Director Appronto, weerspiegelt de nieuwe merkidentiteit beter de behoefte naar een eenduidige vertegenwoordiging van wat Appronto allemaal kan betekenen voor alle klanten. Als gevolg van de rebranding verdwijnen de namen “Cloud Connectors” en AppVenture Group”.

Uniforme uitstraling

Om meer consistentie en duidelijkheid te creëren, zijn de drie losse merken geharmoniseerd naar één merk met een eenduidige en heldere merkhiërarchie. Minke van Dooremalen, Marketing Manager: “Een gemeenschappelijke naam en uitstraling draagt bij aan onze wens om een uniforme uitstraling te creëren. Het maakt het simpelweg makkelijker en laat dat ook onze pay-off zijn. Het complexe simpel maken”.

Bas van der Horst stelt dat werken vanuit één gemeenschappelijke naam en identiteit voordelen met zich meebrengt, vooral als gaat om merkbekendheid en bewustzijn onder klanten. Het beste van twee werelden in één partner. Hij voegt daaraan toe dat kwaliteit een speerpunt blijft van Appronto. “Onze kracht is én blijft m.b.v. de beste disruptieve en innovatieve software kwaliteit leveren.”

In een reactie op het nieuwe logo, zegt van Dooremalen: “Het beeldmerk in ons nieuwe logo, de hexagoon, is een symbool van universele samenhang en staat voor verbinding. Het stelt in staat om complexe structuren te verbinden en vereenvoudigen en dat is onze belofte naar de markt: wij zijn er om organisaties te laten excelleren in de markt”.

Het complexe simpel maken

Onderdeel van de nieuwe strategie is ook het voeren van een nieuwe pay-off, die de missie van het bedrijf weergeeft, het complexe simpel maken. Ronald Beer, Managing Director Appronto: “Wij houden van simpel. Simpel is het tegenovergestelde van ingewikkeld. Als je een probleem wilt oplossen, geloven wij dat een simpele oplossing altijd beter is dan een ingewikkelde. Maar vergis je niet, simpel is vaak heel erg moeilijk. We begrijpen als geen ander dat het voor bedrijven een uitdaging is om voorop te blijven in deze digitale tijd. Wie simpel wil werken, begint met wat er al is en daar helpen wij bij en vertalen we complexe vraagstukken naar voor de gebruiker simpel te gebruiken IT-oplossingen.”