Industrie oplossingen: medewerkers-app

Neem contact op

Het gebruiken van een medewerkersapp is dé manier om meer service te bieden aan je medewerkers en hr-processen te stroomlijnen. Via een medewerkersapp kun je hr-processen namelijk een stuk efficiënter inrichten, onder meer door bepaalde taken te automatiseren. Appronto heeft veel ervaring met het bouwen van medewerkersapps voor zijn klanten. Op deze pagina leggen we je uit wat een medewerkersapp is en wat je ermee kunt bereiken binnen jouw organisatie.

Wat is een medewerkersapp?

Deel snel en eenvoudig informatie met je medewerkers en bereik iedereen! Ontwikkel target content en creëer interactie door het delen van nieuws, activiteiten of een interactieve video. Stuur berichten naar alle medewerkers of alleen naar geselecteerde groepen of individuen. Of trek de aandacht met pushberichten om belangrijk nieuws snel onder de aandacht te krijgen. Met een medewerkersapp kan dit allemaal. Bovendien profiteer je van een aantal extra voordelen.

  • Stuur minder e-mails en bereik direct al je medewerkers, waar ze ook zijn!
  • Creëer interactie en verhoog de betrokkenheid.
  • Deel eenvoudig nieuws, activiteiten, documenten en meer.

Kenmerken van succes

Medewerkersapps zijn niet nieuw, maar worden op veel plaatsen nog ondermaats benut. Hoe zorg je ervoor dat jouw medewerkersapp een hit wordt? Het is van belang dat je de volgende elementen meeneemt in je beslissing:

Gemak

  • Vermijd onboarding-complexiteit om de adoptie te versnellen.
  • Zorg ervoor dat de app intuïtief werkt, naar analogie van de sociale media.

Betrokken

  • Deel en communiceer alle informatie over de app met je team.
  • Zorg voor aantrekkelijke en werkende functionaliteiten zoals inhoud, video en peilingen.

Overal

  • Maak de app altijd en overal beschikbaar.
  • Gebruik de app om lange rijen ongelezen e-mails te vervangen.

Integreer

  • Integreer de app met jouw bestaande tools en systemen. Denk bijvoorbeeld aan systemen voor tijdschrijven, hr-applicaties en verlofsystemen.
  • Kies een app die out of the box en met aangepaste integraties beschikbaar is.

Medewerkersapp

Appronto heeft een standaard-medewerkersapplicatie die we geschikt maken voor jouw organisatie. De basisversie is al zeer rijk en heeft de volgende functionaliteiten:

  • De app heeft een gemakkelijk te gebruiken CMS.
  • Er zijn volop mogelijkheden om mooie content, afbeeldingen en video’s toe te voegen.
  • Medewerkers kunnen gepersonaliseerde berichten versturen en ontvangen.
  • Je kunt push-notificaties en polls versturen.
  • De applicatie maakt deep linking mogelijk en stelt je in staat om berichten te delen op sociale media.
  • Je hebt ruime mogelijkheden om informatie over en binnen je organisatie te delen. Denk aan contacten en locaties, informatie over je activiteiten, evenementenoverzichten, toegang tot je favoriete apps, incident reporting, protocoloverzichten (SEHQ) en checklists (SEHQ).
  • De app is native mobile op Android en IoS.
  • De app heeft een veilige login middels biometrische identificatie.
  • Je hebt de mogelijkheid om content snel, makkelijk en veilig van je apparaat te verwijderen.
  • Je krijgt een engagement-dashboard en feedback op de app.

Wanneer we de medewerkers-app bij jouw organisatie inrichten, zorgen we dat hij goed aansluit op je business en behoeften. Daarvoor verzorgen we onder andere:

  • de integration active directory;
  • een eigen corporate style (logo, kleuren, fonts);
  • een solide en gestroomlijnde integratiestructuur;
  • splash screen en app-icoon;
  • een QR-code voor de installatie.

Wil je een demo zien van onze medewerkersapp?

Wij laten je graag alle mogelijkheden en voordelen zien.

Maak een afspraak

Ben je op zoek naar specifieke functionaliteit in je medewerkersapp? Dan kunnen we hem voor je uitbreiden. Denk hierbij aan zaken zoals:

  • Financieel
    Toegang tot salarisstroken, declaraties, etc.
  • Uren
    Tijdsregistratie, verlofaanvraag, overuren en meer.
  • Onboarding
    Denk hierbij aan functionaliteiten als gepersonaliseerde content voor nieuwe medewerkers of introductievideo’s van de afdeling.
  • Planning
    Inzicht in de planning, verzoek tot wijziging, etc.
  • Faciliteiten
    Kamers boeken, bezoekersregistratie, een pool voor het reserveren van een auto/fiets, etc.
  • Human resources
    Organisatiedoelen en bedrijfswaarden, interne vacatures, certificeringen, etc.
  • Restaurant
    Weekmenu’s opstellen, betalen, etc.
  • Specials
    Prikbord, chat, ideeënbox, meertalige communicatie-uitingen, etc.

Staat de functionaliteit waar je naar op zoek bent hier niet bij? Geen probleem! Neem gerust contact op voor een demo of advies op maat.

SPIE

SPIE Nederland is een dochteronderneming van de SPIE Groep, dé onafhankelijke Europese leider in multitechnische dienstverlening op de gebieden van energie en communicatie. SPIE Nederland begeleidt haar klanten in het ontwerp, de uitvoering, de exploitatie en het onderhoud van netwerksystemen, industriële installaties en energie- en gebouwinstallaties. SPIE Nederland behoort tot de top 3 van technische dienstverleners in Nederland.

Spie

SPIE heeft zo’n 5000 medewerkers, waarvan er veel buiten op locatie werken. Om de communicatie met deze professionals te verzorgen had SPIE al een medewerkersapp, inSPIE genaamd. Maar die voldeed niet meer aan de hedendaagse wensen en eisen. Zo was het oude systeem traag, had het een beperkte gebruiksvriendelijkheid en was het gebruik daardoor relatief laag.

Aangezien het belangrijk is om het team betrokken te houden bij alle ontwikkelingen binnen het bedrijf, heeft SPIE gekozen voor de gebruiksvriendelijke medewerkersapp van Appronto. De nieuwe app bevat alle benodigde informatie, is gericht op interactie en maakt de communicatie leuker. Daarnaast is het een centraal communicatie- en ontmoetingspunt voor alle medewerkers, ongeacht of ze op kantoor of buiten werken.

Wil je net zoals Spie Nederland aan de slag met een medewerkersapp?

Appronto denkt graag vrijblijvend met je mee!

Maak een afspraak