Hypotheken

Neem contact op

De kredietcrisis heeft ertoe geleid dat de wereld argwanender is geworden tegenover schuld. De omvang van de Nederlandse hypotheken is internationaal gezien zeer omvangrijk. Veel economen en financieel experts zien die schuldenberg dan ook als een bedreiging voor de financiële stabiliteit van zowel huishoudens, banken als de Nederlandse economie in haar geheel.

De totale bancaire hypothecaire kredietverlening aan Nederlandse huishoudens beweegt al zo’n 10 jaar tussen de 525 en 540 miljard euro. Bijna 61% van alle huishoudens in Nederland heeft een hypotheek, waar het gemiddelde in Europa slechts 26,5 procent bedraagt. Een enorme markt waar dan ook veel spelers in actief zijn.

Kenmerken van het hypotheekproces

Appronto heeft veel ervaring met de verschillende fases van het hypotheekproces en biedt oplossingen voor vele onderdelen van de klantreis.

  • Oriëntatie en inzicht
    Dit onderdeel is gericht op het creëren van effectief en efficiënt inzicht in de (on)mogelijkheden voor financiering en verzekering.
  • Onboarding
    Ken je klant en zorg voor een goed KYC-beleid (know your customer) bij het inschrijven van nieuwe klanten.
  • Klantportaal
    Een selfservice-omgeving voor je klanten die inzicht biedt in de status van de hypotheek en in het afhandelen van standaardprocessen zoals vervroegd aflossen.
  • Consumentenapp
    Een mobiele app voor je klanten om effectief te communiceren en bijvoorbeeld bonnen te declareren voor het bouwdepot.
  • Beheerproces
    Casemanagementoplossingen voor processen zoals (bijzonder) beheer, risicomanagement voor derde partijen, privacyregistratie of tussenpersoonadministratie.
  • Systeemintegratie
    De digitale gegevensuitwisseling tussen interne systemen en het beheer van de stamdata (master data management).
  • Ketenintegratie
    Het digitaal uitwisselen van data met alle ketenpartners.

Pokket

Het opstellen van een goed doortimmerd hypotheekadvies is een complexe taak. Er zijn namelijk veel variabelen waar de adviseur en de koper rekening mee moeten houden. Wat is de maximale hypotheek die iemand kan krijgen? En hoe zit het met het risico op overlijden en arbeidsongeschiktheid gedurende de looptijd van de hypotheek? Met Pokket is Appronto erin geslaagd om een zeer gebruiksvriendelijke applicatie te maken die het complexe simpel maakt en adviseurs in staat stelt om beter en zo’n 40 keer sneller(!) inzicht te krijgen in de kansen, mogelijkheden en risico’s.

Supersnel inzicht in hypotheek & verzekeringen - Pokket

“We hebben goed gekeken naar de markt en daarop een aantal gerenommeerde partijen geselecteerd. Uiteindelijk bood Appronto de beste mogelijkheden. Bovendien was er gelijk een klik, het voelde gewoon goed. Onze ervaring is dat Appronto een professionele partij is die kwaliteit levert.”

Indra Frishert
Commercieel directeur bij Dazure

Nationale Hypotheek Garantie

NHG biedt de Nationale Hypotheek Garantie aan als een restschuldverzekering voor consumenten en een borgstelling voor geldverstrekkers. Dankzij de garantie zien ruim 1,3 miljoen huishoudens hun woonwens in vervulling gaan.

In 2016 is Appronto begonnen met het vervangen van het gehele applicatielandschap van NHG. De aanleiding voor het project was drieledig:

  1. Strategisch: nieuwe diensten lanceren die zijn toegespitst op specifieke doelgroepen zoals ouderen, zzp’ers en ondernemers.
  2. Tactisch: digitale ketenintegratie door de gegevensuitwisseling met alle geldverstrekkers van Nederland te digitaliseren en standaardiseren.
  3. Operationeel: optimalisatie van alle interne processen en gegevensbeheer, zodat het NHG-team efficiënter en effectiever kan werken.

Ook werkzaam binnen de Hypotheken sector?

Benieuwd hoe we naast Pokket en de NHG ook jouw organisatie kunnen helpen?

Maak een afspraak