Verbeter de
kwaliteit
van jullie
stamdata

Master Data Management

Data vormt de kern van elke toepassing, proces en systeem in je organisatie. Van account management tot marketing, financiën, supply chain activiteiten en nog veel meer. Master Data Management (MDM) gaat over hoe je ervoor kunt zorgen dat de belangrijkste gegevens gemakkelijk te vinden en te onderhouden zijn. Adequaat ingericht MDM zorgt dat je stamdata (bv klanten, producten, locaties, leveranciers, etc) op alle omgevingen aan elkaar gelijk is. Het betreft de kern van je bedrijfsprocessen en de relaties hiertussen.

Appronto helpt je om data te matchen, op te schonen en te verrijken. Deze data worden vervolgens doorgestuurd naar geabonneerde systemen zodat de data netjes in sync blijft. MDM staat hoog op de agenda van veel organisaties en dat is maar goed ook!

Vervuilde stamdata

Bijna iedere organisatie heeft vandaag de dag een netwerk van diverse systemen opgebouwd. Gevolg is dat dezelfde soort stamdata op verschillende plekken staat waarbij deze op de ene plek wel is onderhouden maar op de andere niet. Foutieve master data kan er toe leiden dat deze data in andere applicaties terecht komt die deze data gebruiken. Zo kan een incorrect adres betekenen dat orders naar het verkeerde adres worden gestuurd, een verkeerde naam dat klanten dubbel worden geteld en een oude productnaam dat producten worden verkocht welke niet meer bestaan. Dit type fouten zorgt er bijna altijd voor dat problemen moeten worden uitgezocht en opgelost. Dit kost tijd, geld en geeft ergernissen bij medewerkers en klanten. Goede MDM heeft daarom (bijna) altijd een positief effect op de klanttevredenheid. Het is dan ook erg belangrijk om je stamdata goed op orde te hebben.

Wil jij ook jullie kwaliteit van masterdata vergroten waardoor je processen minder uitval hebben en je betrouwbare managementinformatie kunt garanderen?

Maak een afspraak

Bedrijven met klantgerichte MDM blijken

  • 89% vaker ongestructureerde sociale data op frequente basis te gebruiken
  • 46% vaker tevreden te zijn met het gebruiksgemak van hun datasystemen
  • 2,3 keer vaker hun data meer dan 95% compleet te hebben
  • 81% vaker verbeteringen te zien in time-to-information
  • 2,8 keer vaker meer dan 90% van hun klantenbasis te behouden