Electronic
Data Interchange

EDI Management

Electronic Data Interchange (EDI) vervangt omslachtig, op papier gebaseerde processen en vergemakkelijkt de uitwisseling van elektronische gegevens tussen systemen voor transacties zoals bestellingen, verpakkingsinstructies, verzendinstructies, verzendberichten en facturen met weinig menselijke tussenkomst. EDI automatiseert routinetaken, elimineert gegevensinvoer, versnelt order- en transactieverwerking en verhoogt de nauwkeurigheid. Wist je dat meer dan 85% van alle in de wereld uitgevoerde elektronische transacties gebruik maken van de EDI-technologie?

Video is zonder geluid.

Kostenbesparend

Zonder een systeem om frequente, grootschalige orders af te handelen, kan handel een zeer tijdrovende en kostbare operatie worden. Met EDI-beheersoftware is handmatige gegevensinvoer bijna geëlimineerd, wordt de verwerking en transactietijd versneld en is de kans op fouten klein. Kostenbesparingen kunnen, afhankelijk van het niveau van implementatie, oplopen tot 90% in relatie tot hetzelfde proces wanneer dit met papieren documenten zou worden uitgevoerd.

EDI is al lang geleden geïntroduceerd en organisaties worden dan ook vaak geconfronteerd met meerdere uitdagingen:

  • Inflexibele, oude EDI-systemen die niet zijn gebouwd om te integreren met nieuwe cloud-gebaseerde applicaties
  • Onvermogen om bedrijfsinitiatieven voor mobiele applicaties en API-verbindingen te ondersteunen
  • Ingewikkelde probleemoplossing en foutoplossing
  • Gebrek aan end-to-end zichtbaarheid van de supply chain
  • Trage partner onboarding

De markt van vandaag is te dynamisch voor oude EDI-tools

Nieuwe cloudintegratieplatforms zoals Boomi stellen organisaties in staat om alle voordelen van EDI te benutten en tegelijkertijd de traditionele kosten en complicaties van het runnen van het B2B-netwerken te elimineren. Voor bedrijven is het belangrijk dat de EDI-software compatibel is met het (bestaande) ERP-systeem. Zo worden de EDI-transacties rechtstreeks opgenomen in het ERP.

Met behulp van van zowel traditionele EDI als nieuwere webserviceprotocollen met Boomi B2B Management integreer je effectief met jullie B2B-partnernetwerk – leveranciers, leveranciers en distributeurs.

Wil je het beheer van je B2B-handelspartnernetwerk vereenvoudigen en moderniseren?

Maak een afspraak

Voordelen

Ondersteuning van belangrijke EDI-normen
Ingebouwde ondersteuning voor een breed scala aan EDI-normen, waaronder X12, EDIFACT, HL7, RosettaNet en Tradacoms, evenals de mogelijkheid om aangepaste normen te definiëren.

Gebruik connectiviteit volgens industriestandaarden
Ondersteuning van het volledige scala van communicatie met handelspartners – AS2 (Drummond gecertificeerd), FTP / Secure FTP of Web Services met behulp van SOAP of HTML.

Centraal beheer voor handelspartners
Configureer en beheer alle handelspartnercomponenten vanuit één console om snel wijzigingen voor jullie partnercommunicatie te vinden, configureren en implementeren.

Krijg een uniform beeld van de partnernetwerktransacties
Genereer eenvoudig gedetailleerde rapporten voor alle EDI-transacties om tracking, foutoplossing en afstemming te vereenvoudigen.

Snel onboarden van partners
Breng snel nieuwe partners in jullie netwerk via de Boomi Platform API, waardoor gegevensfouten vrijwel worden geëlimineerd en de onboarding-tijd van weken tot uren wordt verkort.