Benut de
potentie van
je Mendix
applicaties

Certified Support Partner voor Mendix beheer in de volle breedte

Appronto is benoemd tot Certified Support Partner. Deze status is door Mendix aan ons toegekend omdat wij beschikken over de juiste mensen, kennis, tools en processen om ook het beheer van Mendix-applicaties op het hoogste niveau uit te voeren. Uit deze benoeming blijkt dat klanten van Appronto 24/7 kunnen terugvallen op een gecertificeerde support- en beheerafdeling. Voor onze klanten geven we invulling aan alle soorten support, te weten:

  • Incident
    Meld in het handige serviceportaal je incident en onze servicedesk handelt het incident af volgens de Service Level Agreement afspraken. Je ontvangt altijd voortgangsrapportages.
  • Capaciteit
    We meten de performance van je applicaties en adviseren over reken- en opslagcapaciteiten en waar je applicatie beter kan functioneren.
  • Continuïteit
    Voorkom calamiteiten door fraudepreventie, beveiliging, preventief optimaliseren van databases en versie beheer van Mendix.
  • Adaptief
    We zorgen dat je applicatie afgestemd blijft op externe ontwikkelingen o.a. door wetswijzigingen. Je applicatie groeit mee met gewijzigde behoeften.
  • Beschikbaarheid
    We zorgen dat je applicatie beschikbaar is, de vereiste performance gehaald wordt en de servicedesk bereikbaar is.
  • Perfectioneren
    Continue verbetering van de kwaliteit van de applicatie zoals gebruiksvriendelijkheid, onderhoudbaarheid en documentatie.

Wij gaan verder

Met de Applicatie Audit brengen we objectief de status van je applicatie in kaart. Daarmee kun je een weloverwogen besluit nemen over de toekomstvastheid van de applicatie en de borging daarvan. We maken een diepgaande analyse van de applicatie architectuur, de score van jullie applicatie volgens de ISO25010 norm, de applicatie wordt getoetst op basis van de Mendix Best Practices én de dataveiligheid wordt in kaart gebracht. De resultaten worden in een overzichtelijke rapportage samengevat. Ook blijven de resultaten van de ISO25010 test en Mendix Best Practices analyse 12 maanden online beschikbaar om alle verbeteradviezen op te volgen.

Applicatie Monitor

Om continuïteit te bieden voor je organisatie is het belangrijk dat alle Mendix-applicaties goed (blijven) werken en niet stil komen te liggen. Je streeft uiteraard naar een zo’n optimaal mogelijke gebruikerservaring en dat bereik je o.a. dankzij een betrouwbare applicatie die optimaal beschikbaar is. Om organisaties hierbij te helpen heeft Appronto de Applicatie Monitor ontwikkeld.

De Applicatie Monitor heeft tot doel om de beschikbaarheid van Mendix applicaties te vergroten en inzichten te verschaffen die helpen om oplostijden te verkorten. De applicatie monitor is de basis voor de Mendix beheerdiensten die wij leveren.

Welke onderdelen bevat de Applicatie Monitor?

  • SSL-Certificaten Monitor
    • Tijdige signalering voor het verlengen van SSL-certificaten om te voorkomen dat de applicatie niet bereikbaar is agv een verlopen SSL-certificaat
  • Release Monitor
    • Ontvang direct een bericht van onze service desk indien Mendix een kritische (security) update uitgeeft voor de specifieke versie waar uw applicatie op draait.
    • Continue inzicht in (inhoud van) geplande release en/of hotfixes.
    • De monitoring houdt rekening met geplande releases.
  • User Monitor
    • Signalering of het aantal gebruikers in lijn is met de contractuele afspraken. Ontvang een signaal bij naderende overschrijding.
  • Gebruiksanalyse gebaseerd op Google Analytics
    • Doorlopende analyse van zaken zoals: gebruikers activiteiten, huidige actieve aantal gebruikers, sessies, heatmap van gebruik, analyse mobiel gebruik, mobiele telefoons analyse, browser analyse en meer.
  • Onafhankelijke up/down check
    • Ontvang een melding indien de applicatie niet beschikbaar is. Deze controle vindt elke minuut plaats via een ping-service welke separaat is gehost.
  • Database up/down check
    • De up/down check valideert ook de beschikbaarheid van de database en de reactiesnelheid van de database.
  • Infrastructuurcheck
    • Ontvang een melding indien de applicatie niet bereikbaar is als gevolg van een storing in de omliggende systemen.
  • Ketentest
    • Naast technische beschikbaarheid kan er ook een functionele ketentest worden ingericht zodat in de monitoring niet alleen bekend is of de keten reageert maar ook of dat de keten juist reageert.
  • Auto restart
    • Indien gesignaleerd is dat een Mendix applicatie niet beschikbaar is zal deze automatische herstart worden. Hiermee wordt deze eerste vitale test direct uitgevoerd zonder tussenkomst van de service desk met als doel de recoverytime te minimaliseren. Uiteraard zal er altijd een onderzoek volgen n.a.v. onverwachte uitval van een omgeving.
  • Mendix log analyse
    • Het filteren van waardevolle inzichten en patronen op basis van een metaanalyse van de Mendix datalog.
  • Dynamische escalatie, bestaande uit:
    • Appronto Support desk & Klant;
    • E-mail en/of SMS;
    • Dynamisch in te richten (24×7, kantooruren, etc).

Platformbeheer

Platformbeheer richt zich op het in stand houden van de infrastructuur waarop je Mendix applicaties werken. Als je gebruik maakt van de Mendix cloud omgeving, dan is dit onderdeel van het platform support die bij je Mendix omgeving wordt geleverd. Als je Mendix omgeving bij je eigen organisatie of bij een eigen hosting partij is ondergebracht dan dragen zij de verantwoordelijkheid hiervoor. In alle gevallen kan onze Mendix Beheer Service zorg dragen voor de communicatie zodat jullie één aanspraakpunt hebben die jullie volledig ontzorgt.

Gebruiken jullie Mendix en zijn jullie geïnteresseerd om gebruik te maken van onze beheer service?

Maak een afspraak

De 6 voordelen van Mendix Beheer Services

  • Beheer door specialisten met jarenlange ervaring in ontwikkeling en beheer van Mendix applicaties
  • Altijd een professionele Service level Agreement (SLA) werkwijze en kennisborging
  • Goede bereikbaarheid en hoge betrokkenheid van onze servicedesk
  • Service op maat van incidentbeheer (24/7) en periodiek preventief onderhoud
  • Periodieke rapportage over SLA’s en regulier overleg over de status
  • Snelle en flexibele realisatie van nieuwe wensen binnen het overeengekomen budget