Innovatie
vormt de kern
van elke
organisatie

Digitale innovatie

Digitale innovatie stimuleren is hard werken. Veranderende marktomstandigheden bemoeilijken innovatie en met disruptieve startups die overal verschijnen neemt de concurrentie toe. Je hebt meer snelheid nodig om jullie innovatieve ideeën om te zetten naar relevante en vernieuwende applicaties. Digitale innovatieplatformen kunnen je hierbij helpen.

Stimuleren van digitale innovatie om concurrentievoordeel te behalen

We leven in het tijdperk van digitaal Darwinisme, waar je evolueert of irrelevant wordt. In feite zullen 4 van de 10 bedrijven over 10 jaar niet meer bestaan indien ze er niet in slagen om digitale innovatie te stimuleren. Om relevant te blijven moet je de juiste applicaties op het juiste moment leveren. Hoewel je waarschijnlijk al een groot aantal nieuwe ideeën hebt moet je je eerst concentreren op die ideeën die het meeste waarde opleveren voor je organisatie.

De beste digitale oplossingen zijn gericht op de volgende 3 gebieden:

  • Betrokkenheid van klant, partner of leverancier
    Vereenvoudig de manier waarop informatie wordt vergaard en transacties worden verwerkt. Vergeet niet dat mensen overal en altijd betrokken willen zijn. Toepassingen die dit doel ondersteunen, omvatten advieshulpmiddelen, hulp bij het vinden van informatie voor werknemers en klantportals.
  • Product- en service-innovatie
    Onderscheid je organisatie door bestaande producten en services te verbeteren met digitale componenten – of zelfs door nieuwe producten of services te creëren. Product- en service-innovatie omvat vaak nieuwe applicaties die mobiele services, gepersonaliseerde productaanbiedingen en nieuwe bedrijfsmodellen mogelijk maken.
  • Verwerking, rapportage of toegang van interne systemen
    Digitaliseer je backoffice-processen om de efficiëntie te verbeteren en uiteindelijk de kosten van service en ondersteuning te verlagen, terwijl de responstijden en klanttevredenheid wordt verbeterd. Overweeg hoe je complexe interne workflows kunt automatiseren, snellere rapportage en besluitvorming mogelijk kunt maken en je werknemers kunt ondersteunen door nieuwe applicaties te ontwikkelen die betere toegang tot gegevens en betere mobiliteit mogelijk maken.

Wil je ook digitaliseren om dingen beter, sneller en goedkoper te doen?

Maak een afspraak

Het tijdperk van Smart Apps

In het afgelopen decennium zijn bedrijfsapplicaties aanzienlijk geëvolueerd – van web naar mobiel tot multi-channel apps. Bij elke ontwikkeling kwamen nieuwe use cases die simpelweg niet mogelijk waren vanwege eerdere technische beperkingen. We staan ​​nu op een ander buigpunt in de geschiedenis van applicatieontwikkeling. Tegen 2020 zal alle data van de wereld om de twee maanden verdubbelen. De snelle opkomst van het Internet of Things (IoT), big data en machine learning vormen een nieuwe definitie van apps zoals we die kennen.

Wat zijn Smart Apps?

Smart Apps zijn innovatieve systemen die enorme hoeveelheden gegevens verzamelen van sensoren en andere bronnen, met behulp van machine learning-algoritmen en voorspellende analyses om deze informatie bruikbaar te maken voor gebruikers en om ervaringen te verbeteren. In tegenstelling tot hun voorgangers zijn ze:

  • Intelligent
    Smart Apps gebruiken analyses, machine learning en AI-services om aanbevelingen en voorspellingen te doen die gebruikers en dingen begeleiden bij het nemen van de volgende beste actie.
  • Contextueel
    Met behulp van persoonlijke, sensor- en locatiegegevens zijn Smart Apps gepersonaliseerd, ingebed in gebruikersprocessen en beschikbaar op elk kanaal / apparaat.
  • Proactief
    Smart Apps komen naar de gebruiker versus andersom, maken gebruik van pushmeldingen, chatbots en berichtenservices om proactief met gebruikers te communiceren en hen slimme aanbevelingen te geven over wat te doen en wanneer.

Smart Apps kunnen hele industrieën hervormen

Organisaties die niet aan de slag gaan met deze technische ontwikkeling, lopen het risico door concurrenten ingehaald te worden. En hoewel deze ontwikkeling een existentiële bedreiging kan vormen, biedt het tevens ook een van de grootste zakelijke kansen in decennia. Volgens Gartner zal in de toekomst meer dan de helft van de grote organisaties wereldwijd concurreren met behulp van geavanceerde analyses en eigen algoritmen, waardoor hele industrieën worden verstoord en nieuwe bedrijven worden gevormd die grote waarde leveren. Bovendien schat McKinsey dat IoT alleen al in 2025 tot $ 11,1 biljoen per jaar aan economische waarde zou kunnen genereren.

Wil je niet door concurrenten ingehaald worden?

Maak dan vandaag nog een afspraak